شناسهٔ خبر: 174038 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان خبر داد:

توسعه سامانه های حمل ونقل هوشمند در کردستان

آزادراه شیراز- اصفهان به 40 سامانه هوشمند حمل و نقل مجهز می شود مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از ارتقای کمی و کیفی سامانه های حمل و نقل هوشمند در استان خبر داد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته ۱۳۲ سامانه جدید به این استان اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار کرد: این اداره کل طی سه سال گذشته نسبت به ارتقای کمی و کیفی سامانه های حمل و نقل هوشمند اقدام کرده است که اکنون به جهش قابل توجهی دست یافته ایم و جزو استان های پیشرو در این زمینه هستیم. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان تاکید کرد: با توجه به دیدگاه مثبت سازمان راهداری و عنایت ویژه رییس مرکز مدیریت راه های کشور، طی یکسال گذشته ( از اربعین سال گذشته تا کنون) اختصاص ۱۳۲ سامانه حمل و نقل هوشمند برای استان تصویب شد که هم اکنون به مرحله عملیاتی رسیده است.  

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از این سامانه ها آماده نصب است و پیش بینی می کنیم تا قبل از پایان فصل عمرانی به مرکز پایش تصویری استان متصل شود.

حسنی یادآور شد: با اضافه شدن این تعداد سامانه، میزان سامانه های هوشمند ۱۳۸ درصد افزایش می یابد. 

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان با اشاره به مزایای این سامانه ها بیان کرد: این خدمات به منظور بهینه کردن و مدیریت سفر به ویژه در مواقع بارش‌ها می‌تواند کمک رسان هموطنان باشد و کاهش زمان سفر ناشی از وقوع سوانح و ترافیک را در پی خواهد داشت. 

حسنی افزود: دسترسی به اطلاعات و شرایط ترافیکی، مدت زمان سفر و اطلاع از وضعیت محورها از دیگر خدماتی است که از طریق سامانه جاده‌های هوشمند به مسافران این امکان را می‌دهد که زمان سفر خود را مدیریت کنند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان خاطرنشان کرد: تعدادی از این سامانه ها در راستای تسهیل و ایمن سازی تردد زائران اربعین در محور سنندج _ مریوان _ باشماق نصب می شود.

وی ابزار امیدواری کرد با وعده مساعد سازمان راهداری، تعداد سامانه های استان در سال آینده به ۳۰۰ سامانه افزایش خواهد یافت.